Copyright 2024 - پویا امامی کردکندی
ukbinaryoptions.net/Finpari Bonus Codes

رهایی از تنبلی و درمان به تعویق انداختن کارها

به تعویق انداختن کارها و نداشتن انگیزه کافی و احساس بی‌حصولگی برای شروع کاری جدید، مسئله‌ای ایست که تقریبا بیشتر مردم با آن روبرو هستند. برخی از مردم با تلاش و انگیزه می‌توانند به این مسئله غلبه کنند و برخی دیگر به دلیل وجود چنین احساسی از ادامه کار منصرف شده و خود را با چیزهایی دیگر مشغول می‌کنند. آنچه موجب ایجاد تنبلی و در نتیجه به تعویق افتادن کارهای فرد می‌شود، تصور سختی های موجود در راه است. بعضی مواقع فرد پیش از آنکه کاری را شروع کند تمام موانع و چالش‌های موجود در کار را پیش چشم خود تصور می‌کند و تصویر چنین بارسنگینی به تنهایی موجب بروز احساس خستگی قبل از شروع کار می‌شود.

ان ال پی برای رهایی از چنین احساسی شگردی ابداع کرده است که «زنجیر کردن تداعی‌گرها» نامیده می‌شود. این شگرد به ترتیب زیر اجرا می‌شود:

۱.تداعی‌گری برای وضعیت نامطلوب و رخوت و سستی در نظر گرفته می‌شود و تداعی‌گری برای آن ساخته می‌شود.

 

۲.وضعیتی تعریف می‌شود که این وضعیت مربوط به اجتناب  از وضعیت اول است. یعنی شامل دلایلی است که فرد از وضع کنونی خود ناراضی است و تداعی‌گری برای آن ساخته می‌شود.

 

۳.وضعیتی تعریف می‌شود که گرایش به وضعیت مطلوب دارد. شامل دلایل مربوط به خواستن هدف و وضعیت مطلوب و تداعی‌گری برای آن ساخته می‌شود.

 

۴.وضعیت مطلوب تجسم می‌شود و برای آن تداعی‌گری ساخته می‌شود.

برخی مواقع این چهار تداعی‌گر روی چهار انگشت فرد ساخته می‌شوند، در حالیکه وی مشت خود را گرفته باشد. برای همین این شگرد به تکنیک چهار انگشت نیز معروف است.

این تکنیک به صورت برنامه کامپیوتری نیز پیاده سازی شده است که تمام مراحل اجرای کار را برنامه کنترل و هدایت می‌کند. برای مشاهده به اینجا مراجعه کنید.

 

f t g m