Copyright 2023 - پویا امامی کردکندی
ukbinaryoptions.net/Finpari Bonus Codes

کتابهای ان ال پی استراتژی نبوغ

تفاوت والت دیزنی با رقیبانش

دیزنی با انتخاب حرکت، با حس مشترک همانند یکی از ویژگی‌های بصری رفتار می‌کرد. این موضوع به او اجازه می‌داد به عمیق‌ترین تجلی برسد. در مقایسه‌ی محصولات دیزنی با شرکت‌های رقیب دیگر می‌توان مشاهده کرد که چگونه استفاده از حرکت برای «حس مشترک» چنین تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. توصیه‌های دیزنی به عروسک گردانش را در ادامه ملاحظه کنید:

پیشنهاد می‌کنم که به جای حرکت بیشتر روی کاریکاتور تمرکز کنی، نه اینکه فقط شخصیتی بکشی که شبیه چیزی باشد؛ بلکه به شخصیت خود حرکت و فعالیتی شخصی بده که تلاش می‌کنی از ذهنت استخراج کنی. به یاد داشته باش،‌ هر فعالیتی باید مبتنی بر درک آن شخصیت باشد»[i]

در اینجا دیزنی به وضوح بیان می‌کند، هدف پویانمایی کپی کردن عادی چیزی که در دنیای بیرون دیده می‌شود نیست، بلکه بیان چیزی درونی با کمک نحوه‌ی حرکت است. آنچه دیزنی را در رأس کارش قرار داد، کارهای پویانمایی او را بی‌وقفه کلاسیک کرد و او را فردی موفق در عرصه‌ی بین‌المللی کرد، توانایی او در استخراج عصاره‌ي هرچیز از حرکت‌اش و تبدیل آن به تصویر بصری بود. دقیقاً مخالف اینکه تصویری محرک ساخته شود که «فقط شبیه چیزی است».

 استراتژی نبوغ جلد اول فصل سوم



[i] Finch, c.; The Art of Walt Disney; Harry N.Abrahms Inc., New York, New York, 1973, p.155.

درباره کتاب استراتژی نبوغ جلد اول-مهارتهای ذهنی ۱

خلاقیت والت دیزنی آنقدر قدرتمند است که فیلم‌های وی پس از نزدیک نیم قرن با فیلم‌های امروزی رقابت می‌کنند و پیروز می‌شوند. چگونه دیزنی با انیماتورهایش تعامل داشت و داستان پردازی فیلم‌هایش در کدام چرخه‌ی خلاقیت محک می‌خوردند؟

موزارت موسیقی را با تمام وجود لمس می‌کرد و در آخرین مرحله فقط برای انتقال آنچه در ذهنش نواخته است از نوت‌های موسیقی استفاده می‌کرد. چگونه می‌توانیم موسیقی را مانند موزارت احساس کنیم؟

شیوه‌های حل مسئله‌ی ارسطو پایه‌های روش تحقیق علوم نوین است. ارسطو با چه شیوه‌ی تفکری می‌توانست مفاهیم ناملموس را تعریف و تفسیر کند؟

شرلوک هولمز اگرچه شخصیتی خیالی است اما از اشتراتژی‌های تفکر واقعی برای شناسایی محیط و رفتار موجود در پیرامون خود بهره می‌گرفت

کتاب استراتژی نبوغ کتابی است که با ابزارهای معمولی و ساده توانسته است فرایندهای تفکر این نوابغ را شناسایی و استخراج کند. پس از شناسایی این توانمندی ها از آنها ابزاری برای استفاده در امور دیگر ارائه کرده است. نیازی به مطالعه‌ی تمام کتاب نیست و هر کس می‌تواند به نابغه‌ای که علاقمند است بپردازد

در این کتاب مهارت‌های ذهنی این نوابغ به خواننده آموزش داده می‌شود

برای سفارش کتاب اینجا را کلیک کنید

 

فهرست کتاب استراتژی نبوغ جلد اول

 
مقدمه. 6
 
فصل اول.. 10
 
ارسطو. 10
 
تولید چارچوبی برای نبوغ. 10
 
نگاهی به فصل اول.. 10
 
ارسطو. 12
 
بلوک‌های سازندۀ نبوغ. 12
 
یافتن اصول اولیه. 12
 
پرسیدن سؤال‌های پایه‌ای... 13
 
استراتژی یافتن میانه. 15
 
قیاس منطقی یا بیان فرض اولیه.18
 
مدل S.O.A.R.. 20
 
دلایل صوری... 22
 
دلایل پیشین.. 23
 
دلایل سازنده. 24
 
دلایل غایی.. 25
 
نقش درک زمان.. 26
 
ارزیابی یک فرضیه مقدم. 30
 
مدل T.O.T.E.. 34
 
استراتژی کلان و مدل T.O.T.E.. 37
 
استراتژی جزئی و حواس پنجگانه. 38
 
نقش حافظه و تصور40
 
کلیات محسوس.... 42
 
مدل‌سازی استراتژی‌های ریز، با مدل R.O.L.E.. 47
 
زبان ابزاری برای تفکر و مدل‌سازی... 53
 
مدل‌سازی ریزساختار استراتژی تفکر ارسطو. 54
 
کاربردهای استراتژی‌های ارسطو. 57
 
مدل S.C.O.R.E: کاربرد استراتژی ارسطو برای تعریف فضای مشکل.. 57
 
به کارگیری استراتژی ارسطو برای بررسی و سازمان‌دهی فضای مشکل.. 63
 
یافتن نظامی از علت‌ها در فضای مشکل.. 67
 
خلاصه. 70
 
فصل دوم. 76
 
شرلوک هولمز. 76
 
پرده‌برداری از راز نبوغ. 76
 
شرلوک هولمز: مثالی برای کاربرد استراتژی نبوغ. 77
 
فرااستراتژی هولمز و « زنجیره‌ی بزرگ زندگی». 78
 
استراتژی خرد هولمز در مشاهده، استنباط و استنتاج.. 82
 
استراتژی کلان هولمز برای یافتن دلایل پیشین.. 86
 
سطوح نشانه‌ها و تفسیرها94
 
کاربرد استراتژی هولمز. 98
 
مشاهده و استنتاج.. 99
 
تمرین افزایش مهارت... 102
 
تشخیص فریب... 102
 
مشاهده نشانه‌های رفتاری ریز مرتبط با استراتژی شناختی مدل B.A.G.E.L.. 104
 
نتیجه گیری... 108
 
فصل سوم. 112
 
والت دیزنی.. 112
 
نظریه‌پرداز، واقع‌بین، منتقد. 112
 
سه جنبه‌ی خلاقیت والت دیزنی.. 113
 
تحلیل جزئی دیزنیِ نظریه‌پرداز114
 
تحلیل جزئی دیزنیِ واقع‌بین.. 118
 
تحلیل جزئی دیزنیِ منتقد. 123
 
فیزیولوژی و چرخه خلاقیت دیزنی.. 130
 
کاربرد استراتژی خلاقیت دیزنی.. 132
 
مثال‌هایی از تولید چرخه‌ی خلاقیت... 132
 
فرایند یادگیری گروهی «تخته داستان» چشم‌اندازهای چندگانه از ایده‌ها و فضای مشکل.. 143
 
جمع‌بندی... 150
 
فصل چهارم. 154
 
ولفگان آمادوز موزارت... 154
 
آوازهایی از روح.. 154
 
ولفگانگ آماندوز موزارت... 155
 
رویاهای موزیکال.. 155
 
شباهت استراتژی موزارت به موسیقی‌دان‌ها و آهنگ‌سازان دیگر. 165
 
فرایند خلاقیت موزارت و نظریه‌ی خودسازماندهی.. 168
 
به کارگیری استراتژی موزارت... 173
 
کاربرد استراتژی موزارت در حوزه‌هایی غیر از موسیقی.. 182
 
قالب موسیقی S.C.O.R.E.. 183
 
آرامش هدایت شده با استراتژی موزارت... 186
 
جمع‌بندی... 188
 
فصل پنجم.. 191
 
جمع بندی... 191
 
برخی از الگوهای نبوغ
 
f t g m